dilluns, 23 de febrer del 2009

Sessió n. 14. Planificació i intervenció educativa. La construcció d'un projecte interdisciplinar.

He de reconèixer que he escrit gairebé res durant gairebé un mes i mig. He vingut poc pel meu diari de camp, però he seguit escrivint en els meus diaris sobre paper, també he escrit a fotocòpies, he fet fotografies i he parlat molt amb la meva companya de pràctiques, la Marina. Treballar en parella és molt més enriquidor que anar tot sol o en grup nombrós.
El professor Macián es va presentar i entre les coses que va dir em va agradar que digués que donava protagonisme als estudiants ja que gairebé tota la seva feina es basa en els projectes interdisciplinars, ja que els millors projectes poden fallar si no es coneixen els alumnes. Aquesta importància també la traslladava al fet d'aconseguir que es valori la nostra àrea ja que ells i elles són el millor aval perquè, per exemple, els pares tinguin una altra opinió de l'àrea. Tot seguit es va situar a nivell bibliogràfic1 fent un seguit de recomanacions personals que parlaven de la Cultura Visual, d'Estudis Visuals,... i finalment va enllaçar tota aquesta teoria amb la pràctica, amb la seva pràctica. Segons W. J. T. Mitchell la Cultura Visual és un corrent de pensament interdisciplinari. La seva manera d'actuació és transitar per espais fronterers i hem d'aprofitar aquests espais per poder desenvolupar projectes amb d'altres companys de centre. Sense la complicitat dels companys no es pot endegar cap iniciativa. Afortunadament, a la seva feina la major part d'ells i d'elles ja han passat les fases de 3 i 7 anys d'experiència.