divendres, 27 de febrer del 2009

En quant als espais. La biblioteca.

A la biblioteca de l'IES Vallès estudiants que volen fer treballs es barregen amb els alumnes castigats.

A la biblioteca normalment es reuneixen els estudiants per fer treballs. Normalment són aquells que estan cursant l'ESO. De tant en tant, ve un noi que és discapacitat i una noia l'ajuda a portar endavant totes les tasques i feines que li van encomanant els professors. D'altres es fiquen en un cublicle on hi han cinc ordinadors per treballar. El més habitual és que els utilitzin per connectar-se a internet. Les biblioteques sempre m'han semblat uns bons llocs per reunir-nos i treballar en grup, però el fet que haguem de parlar en veu baixa no permet, molts cops, compartir els nostres pensaments. A part d'aquestes tasques, de tant en tant, quan s'han de reunir tot els professors per debatre, com ho han fet darrerament, temes que els concerneixen a tots (el PEC), fan ús d'aquest espai. Sembla ser que estan molt limitats a nivell d'espai. Un altres usos són, per exemple, l'espai on van a parar tots els expulsats i és on han de rehabilitar-se. A vegades, com es pot veure en el dibuix, algun estudiant es queda adormit. Què no ha dormit prou aquest nen? Els llibres els envolten, però s'han quedat obsolets, alguna vegada, algú s'apropa als prestatges i agafa un volum d'una enciclopèdia. Si t'apropes i et fixes molts llibres parlen de la biblioteca i com es considera aquest espai dins del centre. Els Estats Units s'estan plantejant quins ha de ser el seu paper ara i en el futur. És més, han entès quin paper juga la xarxa i la informació que allà s'hi pot trobar.

Stephanie Rosalia, una bibliotecària de la Escola Publica 225 de Brooklyn, ensenya coneixements sobre Internet.

Per aquesta raó, se suposa que els mateixos centres han d'aconseguir promoure una nova cultura dels espais que s'han fet servir fins ara com a magatzems de llibres, els quals, la major part d'ells, s'han quedat obsolets.