dijous, 16 d’abril del 2009

Inger Enkvist contra el constructivisme


Ja ho sé sóc un alarmista però ara que estic revisant les meves notes, els meus diaris de camp en paper, aquells que portem que no estan ordenats ni classificats i on aboquem tot el que ens trobem, i també estic revisant les entrades més antigues, m'he trobat que en una entrada del bloc d'un professor de secundària hi havia una entrada dedicada a aquesta senyora. De fet jo la vaig conèixer un cop que vàrem parlar del constructivisme com una alternativa pedagògica a les aules. Doncs bé, en aquell moment jo vaig dubtar de si el constructivisme era tan bo com semblava i per aquesta raó vaig fer una cerca per trobar veus crítiques i les vaig trobar encarnades en aquesta dona: Inger Enkvist. Sembla ser que fa poc, per ser més precisos l'11 de març, havia estat convidada a fer una valoració de la LEC. La introducció és interessant. Parla, oh, sorpresa, de la motivació dels docents i que enlloc del text de la proposta de llei no troba ni la formació de qualitat dels professors, ni la motivació que és necessària.