dimarts, 25 de novembre del 2008

Sessió n. 5 El constructivisme

Avui s'ha desvetllat el perquè d'anomenar el CAP del dimarts com "experimental". Era un dubte que em va aparèixer quan vaig formalitzar la matrícula. La qüestió és que la professora Liliana en la sessió d'aquesta setmana ens ha presentat el mètode pedagògic que emprarem per enfrontar-nos en la nostra fase pràctica i serà el de la pedagogia constructivista. Una pedagogia desenvolupada pels .
Normalment, veig que en totes aquestes sessions a vegades tinc la mancança d'una base teòrica pedagògica més sòlida, per aquesta raó intento, a posteriori, anar a buscar més fonts d'informació. Així que, com tothom, i com la majoria dels alumnes de secundària, busco la llum a la Wikipèdia. Aquesta vegada no diferit gaire sobre la definició que la professora

Liliana ha estat la professora que ens ha fet aquesta sessió i he de dir que m'ha semblat força interessant, però potser, ara que ha passat un cert temps i he fet unes consultes, m'haguès agradat que ens haguès fet una presentació un xic més crítica o potser més plural. Sembla com si fer classes constructivistes fos la panacea. Ho és ? Realment aconseguirem que els nens aprenguin més? El procés d'aprenentatge serà complert? De fet jo estic aquí i he seguit un procés directista. Hi han aspectes que em semblen interessants com per exemple tenir en compte que cada alumne pot tenir un ritme. Per una altra banda, i això es va comentar també, no totes les classes han de plantejar-se en un cent per cent d'una manera constructivista.

Suposo que estem en el moll de l'os o almenys així ho crec. Com ens hem de plantejar impartir una matèria? Com donem accés als alumnes als continguts?