diumenge, 23 de novembre del 2008

Després de l'entrevista

Aquesta setmana m'han trucat i m'han confirmat allò que ja m'ensumava: un altre canditat o candidata ha estat l'escollit/da, però moltes gràcies per haver vingut. En un futur tindrem en compte el teu currículum." Aquesta independència és molt semblant a la que tenen els directors dels centres d'ensenyament tenen a Finlàndia: "Una vez con el titulo en la mano, no hay oposición para entrar en un centro educativo y adquirir la categoría de funcionario público municipal, son los directores de los colegios los que eligen al profesorado, situando a los más competentes en los primeros cursos de primaria, considerados los fundamentales para sentar las bases de la educación de un niño." Així, veient que la meva formació a nivell pedagògic és incomplerta, entenc que no fos un dels escollits. El camí que em resta per endavant és encara llarg i dur. I això darrer em sembla que molt més del que ens pensem, ja que la idea que tenim de la docència en el món real és força distant. No obstant sembla que a d'altres països tenen uns problemes força semblant. Això ho dic perque vaig llegir un comentari, al bloc d'un professor de secundària, sobre un documental que tractava sobre un substitut a un institut suec .






Cliqueu per poder veure el trailer sobre el documental