diumenge, 22 de març del 2009
L'Avaluació. Les notes i de com ens pot afectar un número.
No estic gens content amb el dia de les notes. Aquell dia que temia tant en el que el professor em donava un resultat de la meva feina. De com ha anat només puc tenir dues idees clares: hem estat molt estrictes, però la nota és el resultat meditat i valorat per un seguit de notes i els/les estudiants, en aquest cas, el nostre grup, tenien una idea equivocada de nosaltres, s'esperaven tenir una nota més alta o, millor dit, que nosaltres valorèssim amb una mica més el seu treball. Un cop repartides les notes i els comentaris algunes d'elles s'han enfadat. Molt bon "rotllo", al principi, però ara sembla que els ha caigut a sobre com una gerra d'aigua freda la nota. No s'ho esperaven. Nosaltres no havíem de demostrar res, no havíem de mantenir un llistó de res, erem nous i podíem fer allò que volguessim. Però m'ha semblat que tot el grup s'esperava una altra cosa. Tot i que durant totes les nostres classes els volíem fer un seguiment, però sembla que allò de fer els treballs i els últims esforços es deixa pel darrer moment. Ningú, i quan dic ningú, ha reaccionat fins a l'últim moment. Hi ha estudiants als que els pot funcionar, però en general aquest grup no ha treballat tot el que havia de treballar.
Tenir els criteris des del principi molt clars ens ha ajudat per tal de poder aconseguir una nota final. Quantes més notes, més fàcil és aconseguir una nota més matissada. Marina no era força partidària d'avaluar, però desgraciadament és obligatori. Però sembla que estiguin acostumats a ser avaluats, a que aquella pressió de la nota els faci estar atents. Així que vam decidir avisar-los mitjançant cartells de participar al bloc, una extensió de la pròpia aula i el laboratori. Els vam oferir poder mantenir un contacte més estret via correu electrònic, però no va ser fins les darreres sessions que van agafar el costum d'enviar-nos material per internet. En realitat, no sabem a que es pot deure la seva inactivitat. Només gairebé obligant-los posar-se davant de l'ordinador podíem aconseguir una resposta seva. I aquestes són algunes d'elles.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
mm.. bueno, crec que en el procés d'aprenentatge és molt important l'avaluació. La qüestió és, com es fa aquesta avaluació i en quin moment. L'avaluació ha de ser contínua i no pot ser un punt i final per tancar un curs o una assignatura. Així no té cap sentit. En tot cas el que jo potenciaria seria l'autoavaluació. Més reflexions en el meu diari de camp...(però com és un diari de paper no tindràs opció a rèplica, la qual cosa no és molt justa!)
Publica un comentari a l'entrada